Monday, February 13, 2006

say NO to cigarette

i got a birthday party last saturday.. ramai seh dtg.. around 50 peeps.. tp diorang dtg sbb uncle aku buat kenduri tahlil.. tp aku tak peduli.. aku declare tu birthday party aku.. so since tugas aku cam bese, jaga tpt mkn, maka everytime org masuk aku akan tanye..
"hadiah mana pakcik? besday saya ari ni.." (disertakan muka penuh pengharapan)
"Allah.. org baca yassin dah kan tadi.. cukup aa tu.. lebih2 plak.." (dgn suara yg tinggi)
hahahahha.. time org dah berkurangan.. aku pon makan aa.. pastu aku naik bilik nak smoke.. just when i reached my cig, tinggal nak light jer lagi.. tetibe mak aku call.. nak wish besday..
mak : taun ni lain sket.. umi nak imi yg kasik present..
aku : ermm?
mak : as a gift, imi berenti rokok.. bagi umi happy bagi imi kesihatan..
aku : hahahahhahaha...
mak : sempena bday imi ke-.... ermm.. ker berapa eh?
aku : umi tak ingat pon bday ke berapa.. camner imi nak kasik hadiah
mak : ingat.. ingat.. bday ke 23..
aku : hahahaha..
mak : btol laa kan??
aku : ha'ah..
mak : bla bla bla bla..
aku : bla bla bla bla..
(sebelum abes borak mak aku remind sekali lagi)
mak : ingat aa hadiah tuu.. berenti2 laa smoke..
aku : ok2... tp since umi sebenarnya salah.. ni bkn bday imi ke 23.. so no gift this yr.. try another year.. hahahahaha
mak : eh?? erk.. btol laa 23..
aku : 24 umi.. mmg imi nampak muda.. tp still imi 24.. umur takleh ikut rupa jer..
hahahaha.. bile dah abes ckp.. dah tutup phone.. kachisssssss... aku pon light kan rokok... huh.. nikmat.. rasa berat badan.. duduk sandar.. slamat..
p/s: thanks so much kat sesaper yg kasik bday present, yg call (esp from hk), yg sms dan yg wish dlm internet (frenster, email ngan ym)... aku rasa happy semacam bday kali ni without knowing why.. no, jgn fikir bukan2 jaws / mat adip..
dan sesape yg aku tak reply sorie, aku agak bz masa tu, pastu bile aku ingat nak reply aku rasa cam dah lambat.. so, sorry..
HAPPY happy HAPPY happy HAPPY happy HAPPY happy HAPPY smoking..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home